Co jeść i pić, by pokonać cellulit?

Są kobiety, które chętnie sięgają po masaże i kremy, jako sposoby walki ze skórką pomarańczową. Niekiedy ich zdziwienie jest ogromne, że stosowane metody nie przynoszą oczekiwanych efektów. Cellulit faktycznie znika, ale zaraz pojawia się ponownie. Jeśli i ty jesteś w takiej sytuacji to znak, że twój codzienny jadłospis zawodzi. Czas dowiedzieć się, co można jeść i pić, by skutecznie pokonać cellulit.

Tego unikaj

Jeżeli zależy ci na jak najszybszej redukcji skórki pomarańczowej, musisz wiedzieć, co z codziennego menu wyeliminować. Jeśli tego nie zrobisz, nie masz co liczyć na zadowalające rezultaty. Efektem będzie tylko starta czasu oraz powracający defekt.

– fast-foody

Nie są wskazane z co najmniej kilku powodów. Po pierwsze zawierają sporo tłuszczu, a więc są niezwykle tuczące. Ponadto stanowią źródło soli, która odpowiada za zatrzymywanie płynów ustrojowych i tworzenie obrzęków. Musisz pożegnać więc hamburgery, kebaby, hot-dogi, zapiekanki.

– wędliny i wędzone ryby

I one nie są wskazane, ponieważ zawierają sporą ilość soli. Jaka jest jej rola – już wiesz. Raz na jakiś czas możesz sobie pozwolić na tego rodzaju produkty, ale na pewno nie codziennie.

– gazowane i kolorowe napoje

Sprzymierzeńcem skórki pomarańczowej, a więc twoim wrogiem są również gazowane i kolorowe napoje. Ich szkodliwość wynika przede wszystkim ze zbyt dużej ilości cukru.

Podobnie jest zresztą z sokami owocowymi, które z reguły są dodatkowo dosładzane (a po co, przecież owoce zawierają dostateczną ilość cukru?).

– kawa

Walcząc z cellulitem, dobrze jest ograniczyć ilość wypijanej kawy. Choć faktycznie pobudza, sprzyja wydzielaniu kortyzolu, czego efektem jest odkładanie tkanki tłuszczowej. Najlepiej jeśli z niej zrezygnujemy w ogóle. Jeśli jednak nie ma takiej możliwości, warto zadbać o to, by nie wypijać więcej niż 2 filiżanki dziennie.

To jest wskazane

Jeśli chce skutecznie pokonać cellulit, musisz wiedzieć, co jest wskazane w diecie – do picia oraz do jedzenia. Na szczęście lista ta jest długa.

– produkty pełnoziarniste

To podstawa antycellulitowego sposoby odżywiania się. Trzeba pamiętać, że skórka pomarańczowa wynika także z diety sprzyjającej zaparciom. Dobrze jest więc spożywać produkty pełnoziarniste, które walczą z tym problemem. Dzięki zawartości błonnika przyspieszają bowiem perystaltykę jelit.

– tłuste ryby morskie

Choć wydawać by się mogło, że tłuszcz sprzyja powstawaniu skórki pomarańczowej, nie jest tak w przypadku ryb. Warto pamiętać, że co innego tłuszcze pochodzenia zwierzęcego (np. smalec), a co innego cenne nienasycone kwasy tłuszczowe omega, których w rybach nie brakuje. Warto pamiętać, że kwasy omega-3 chronią przed otyłością i nagromadzeniem tkanki tłuszczowej, ponieważ przyspieszają spalanie tłuszczu.

– woda mineralna

Istotne znaczenie ma wypijanie sporej ilości wody (właściwie pod każdą postacią). Doskonale oczyszcza organizm z toksyn, dzięki czemu zbędne substancje nie gromadzą się w komórkach. Warto wypijać wodę (gazowaną lub niegazowaną) z dodatkiem soku z cytryny. Zawarta w niej witamina C jest doskonałym pogromcą tłuszczu.

– ziołowe herbatki

Do picia polecane są również ziołowe herbatki. Mają one właściwości oczyszczające, co wspomaga redukcję skórki pomarańczowej. Dobrze jest też wypijać zieloną herbatę.

Po inne metody walki ze skórką pomarańczową odsyłam na stronę. Co prawda dotyczą one ud, jednak można je zastosować także i do innych części ciała.

Skąd ten cellulit?

Wiele się mówi o tym, że powstawanie cellulitu związane jest z czynnikami genetycznymi. Jest w tym sporo prawdy, trzeba mieć jednak świadomość, że skórka pomarańczowa to nie tylko geny. Warto mieć świadomość, że na jej powstawanie wpływ mają zawirowania hormonalne oraz prowadzony przez nas styl życia. O ile w tym pierwszym przypadku nie mamy żadnego wpływu, o tyle powstawaniu cellulitu z powodów niewłaściwego sposobu odżywiania się oraz prowadzenia siedzącego trybu życia można skutecznie zapobiec i przeciwdziałać.

Złe odżywianie a skórka pomarańczowa

Ile razy słyszałaś już zdanie – twoja skóra wygląda tak, jak jesz. Nie chciałaś w to wierzyć? A jednak słowa te okazały się prawdziwe. Nie od dziś wiadomo bowiem, że sposób naszego odżywiania się wpływa na kondycję skóry. To zaś może stać się przyczyną powstawania wielu defektów, w tym może prowadzić do osłabienia tkanki łącznej.

Na powstawanie skórki pomarańczowej największy wpływ ma dieta sprzyjająca zaparciom. Dlaczego? Związane jest to z gromadzeniem się zbędnych produktów przemiany materii, które nie są wydalane. W efekcie zmniejszenia szczelności naczyń włosowatych dochodzi do powstawania obrzęków, które zaczynają uciskać między innymi komórki tłuszczowe. To zaś doprowadza do pojawienia się nierówności oraz grudek, które my kobiety znamy już jako cellulit.

Jeżeli chcemy pokonać skórkę pomarańczową, koniecznością jest zatem zmiana sposobu odżywiania się. Bardzo ważne jest wyeliminowanie z codziennego jadłospisu tych produktów spożywczych, które mogą mieć wpływa na pojawienie się tego mało estetycznego defektu. Od dłuższego czasu mówi się o niekorzystnym oddziaływaniu produktów spożywczych zawierających sól. To bowiem ona sprzyja powstawaniu obrzęków. Istotne znaczenie ma również wyeliminowanie tuczących słodyczy oraz ograniczenie wypijania kawy (do dwóch filiżanek dziennie) – ta zaś pobudza produkcję kortyzolu – hormonu sprzyjającego odkładaniu się tkanki tłuszczowej.

By skutecznie usunąć cellulit, nie można zapominać o dostarczaniu odpowiedniej ilości płynów. Wskazane jest wypijanie do 2 litrów wody, ziołowych herbatek i świeżych soków każdego dnia. W ten sposób bowiem wspomożemy detoksykację organizmu, likwidując jednocześnie obrzęki sprzyjające cellulitowi.

W codziennym jadłospisie powinno znaleźć się sporo cytrusów oraz mnóstwo innych owoców oraz warzyw. Zaleca się spożywanie produktów z pełnego ziarna, omijając jednocześnie produkty z białej mąki.

Siedząca praca a cellulit

Do pracy jeździsz samochodem, a potem zasiadasz w biurku? Wracając do pracy znów siadasz na fotelu kierowcy, a po tuczącej obiadokolacji (bo przecież nie jadłaś nic przez cały dzień), zasiadasz na kanapie? Dziwi cię że masz cellulit? Bo nie powinnaś być zdziwiona… Wszak to prowadzony przez ciebie tryb życia jest wszystkiemu winien.

Chcesz zlikwidować skórkę pomarańczową? Musisz więcej się ruszać. W innym wypadku nic z tego nie będzie. Zalecana jest aktywność fizyczna, co drugi dzień. Wcale nie musisz męczyć się. Nie musisz też wykonywać nie lubianych przez ciebie ćwiczeń. Zaletą aktywnej walki z cellulitem jest to, że możesz ćwiczyć jak chcesz, a i tak skórka pomarańczowa zniknie. Możesz pływać, uprawiać aerobik lub jogging. Możesz też jeździć na rowerze czy korzystać z bieżni. Najważniejsze jest, byś w ciągu dnia znalazła przynajmniej 40 minut, które poświęcić na aktywność fizyczną. Dzięki systematycznemu ruchowi szybko przekonasz się, że likwidacja cellulitu wcale nie jest taka straszna.

Wspomagaj się kosmetykami

Zmiana stylu życia swoją drogą, a odpowiednia pielęgnacja ciała – swoją. I tym nie możesz zapominać chcąc uporać się ze skórką pomarańczową. Podczas codziennej toalety pamiętaj o tym, by zaaplikować odpowiedni specyfik, którego składniki są w stanie zadziałać nie na objawy, ale przede wszystkim na przyczyny defektu.

Jakie kremy na cellulit będą najlepsze? Staraj się wybierać takie preparaty, które w swoim składzie będą posiadały jak największą ilość substancji likwidujących czynniki sprzyjające powstawaniu skórki pomarańczowej. Zwróć uwagę na obecność między innymi: kofeiny, wyciągu z alg morskich, wyciągu z bluszczu, ekstraktu z głogu, wyciągu z kasztanowca, rutyny. Takie substancje wspomagają proces spalania tłuszczu, przy jednoczesnym usprawnianiu krążenia. Dbają też o wzmocnienie szczelności naczyń włosowatych. Ważne jest, by takie specyfiki stosować nawet dwa razy dziennie. Liczy się również systematyczność.

Odpowiednia pielęgnacja ciała to także regularne wykonywanie masażu. Polecany jest masaż bańką chińską. Takiej czynności można nauczyć się samodzielnie, można też skorzystać z zabiegów oferowanych przez salony kosmetyczne. Zdaniem wielu kobiet masaż bańką chińską to rewolucja w likwidowaniu cellulitu. Warto więc spróbować, zwłaszcza że jednorazowy seans nie jest dużym wydatkiem.

By zlikwidować cellulit, nie musisz się głodzić

Jak pokonać cellulit? To odwieczne pytanie, które zadają sobie kobiety na całym świecie. Statystki wskazują, że skórka pomarańczowa to odwieczny wróg pań, ponieważ nawet 90% kobiet w różnym wieku zmaga się z tą nieestetyczną przypadłością. Wiele się mówi o tym, że odpowiednia dieta jest w stanie zwalczyć cellulit. Dlatego też panie stosują drastyczne głodówki, ograniczając do minimum kaloryczność posiłków. Chudną, ale cellulit nadal pozostaje. Więc jak to z tym odchudzaniem jest? Czy może antycellulitowa dieta to tylko ściema?

Grunt to zdrowe odżywianie

Nikt nie powiedział, że do redukcji cellulitu koniecznością jest głodówka. Wręcz przeciwnie, wcale nie można drastycznie ograniczać kaloryczności posiłków, ponieważ zbyt gwałtowny spadek masy ciała zwykle skutkuje utratą elastyczności skóry, a to jest jednym z czynników sprzyjających powstawaniu skórki pomarańczowej.

Okazuje się więc, że wcale nie trzeba się głodzić. Nawet nie jest to wskazane, bo głodówkami niewiele zdziałamy. Oczywiście pozwolą one oczyścić organizm z toksycznych substancji, ale na pewno nie zlikwidują w 100% cellulitu.

Cały sekret tkwi przede wszystkim w zdrowym odżywianiu. Jeśli chcemy pokonać skórkę pomarańczową, trzeba w pierwszej kolejności przyjrzeć się swojemu codziennemu menu. Bardzo możliwe, że właśnie w nim tkwi cały problem. Bo właśnie może źle się odżywiamy, spożywamy te produkty spożywcze, które są zakazane.

Jeśli chcesz skutecznie pokonać cellulit, musisz zadać sobie kilka pytań

1. Czy jadam posiłki regularnie?

Jeśli zdarza ci się zjeść rano śniadanie, a potem przez cały dzień siedzieć o pustym żołądku i dopiero wieczorem siadasz do obfitej obiadokolacji, nie dziw się, że borykasz się ze skórką pomarańczową oraz że ona, mimo twoich usilnych starań nie chce zniknąć. W ten sposób rozregulowujesz swoją przemianę materii, czego efektem mogą być zaparcia. Natomiast one stanowią jeden z czynników wpływających na powstawanie skórki pomarańczowej.

2.  Jak często sięgam po fast-foody?

Żyjesz w ciągłym biegu? Dużo pracujesz, często zdarzają ci się nadgodziny? A może masz wiele zajęć dodatkowych i wracasz późno do domu? Ponieważ coś musisz jeść, zwykle sięgasz po fast-foody, bo tak jest najszybciej, najprościej i … najbardziej tucząco. A to kolejny czynnik, który sprzyja powstawaniu skórki pomarańczowej. Wystarczy, że będziesz jadła kebaby, hamburgery, pizzę czy hot-dogi kilka razy w tygodniu, nie masz szans na skuteczną redukcję skórki pomarańczowej.

3. Czy w moim codziennym menu jest miejsce na słodycze?

Jedzenie słodyczy jest przyjemnością. Trudno się z tym, nie zgodzić. Musisz jednak pamiętać, że ich nadmiar to nie tylko dodatkowe kilogramy. To także cellulit. Jeśli codziennie zjadasz kilka batoników, paczkę ciastek lub tabliczkę czekolady, a do tego usilnie próbujesz pozbyć się cellulitu, twoja walka przypomina walkę z wiatrakami. Minie dużo czasu, zanim uda ci się pokonać skórkę pomarańczową. No chyba, że w końcu ograniczysz słodycze albo – i to będzie najlepszym rozwiązaniem – zrezygnujesz z nim w ogóle. Na początku będzie ciężko – jak to z każdym „nałogiem”, ale po 2-3 miesiącach przejdzie ci chęć na wszelkie słodkości.

4. Czy nadużywam soli?

Lubisz dobrze doprawione dania, szczególnie gdy są dobrze posolone? Kto ich nie lubi! Pamiętaj tylko, że sól jest dodatkiem, który nie wpływa korzystnie na kondycję twojej skóry. Odpowiada za zatrzymywanie wody w organizmie, przez co tworzą się obrzęki. Te zaś uciskają komórki tłuszczowe, efektem czego jest cellulit.

Jeśli chcesz pozbyć się skutecznie skórki pomarańczowej, redukcja spożycia soli jest koniecznością. Pamiętaj, że zawierają ją także wysoko przetworzone dania, z których bardzo chętnie korzystasz.

5. Czy dostarczam dostateczną ilość płynów?

Woda powinna obowiązkowo znaleźć się w twojej diecie. Nie zapominaj o tym, że jest to najlepszy sposób na naturalne oczyszczenie organizmu. Wypłukuje ona wszelkie toksyny, dzięki czemu redukcja skórki pomarańczowej jest efektywniejsza. Nie obawiaj się, nie tą wodę wiąże sól. Dlatego nie musisz martwić się, że wypijając spore ilości wody nabawisz się cellulitu wodnego.

Jak jeść, by pokonać cellulit?

Na pewno nie musisz głodować. Co więcej, możesz jeść znacznie więcej posiłków niż do tej pory. Oczywiście pod warunkiem, że będą posiadały one odpowiednią wartość energetyczną (ok. 2000 kcal).

Musisz pamiętać, by w ciągu dnia zjeść 5 pożywnych posiłków. Nie zapominaj o śniadaniu oraz o tym, że kolacja ma być lekka. Możesz sobie pozwolić nawet na podwieczorek, pod warunkiem że nie będzie to czekolada (no chyba, że lubisz gorzką z dużą zawartością kakao, np. powyżej 70%). Włącz do codziennego menu owoce i warzywa, które są naturalnym źródłem błonnika. W ten sposób pobudzisz pracę jelit, a jednocześnie zapewnisz sobie uczucie sytości na dłużej.

Pamiętaj o tym, by wybierać takie produkty spożywcze, które są szczególnie bogate w witaminę C, która jest silnym antyoksydantem, a jednocześnie skutecznym „zabójcą” tłuszczu.

Miej świadomość, że twoim sprzymierzeńcem są cenne kwasy omega. Dlatego też spożywaj ryby, awokado, oliwę z oliwek czy olej lniany.

Wpływ odżywiania się na skórę

Nie od dziś wiadomo, że to co jemy i jak jemy wpływa na kondycję naszej skóry. Wraz z pożywieniem dostarczamy bowiem wiele cennych witamin oraz składników mineralnych, które niezbędne są do zapewnienia prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu oraz wyglądu ciała. Gdy w diecie (rozumianej jako codzienne menu) stwierdza się niedobory tych składników, nasz ustrój może manifestować to między innymi złą kondycją skóry.

Gdy dojdzie do zaburzenia równowagi między kwasami a zasadami w naszym organizmie (czyli gdy będziemy zjadać więcej produktów-kwasów, a mniej produktów-zasad), wówczas dojdzie do zaburzenia równowagi kwasowo-zasadowej, co wpływa niekorzystnie na naszą tkankę łączną. W taki sposób można doprowadzić do jej osłabienia, w rezultacie powstają dobrze znane wszystkim paniom grudki oraz wybrzuszenia. Owa równowaga kwasowo-zasadowa przyczynia się bowiem do odciążania wszystkich organów naszego ciała, na które nadmiar kwasów ma niezwykle niekorzystny wpływ.

Jak jeść, by zlikwidować cellulit?

By zapobiec, bądź zredukować cellulit niezwykle ważny jest właściwy sposób odżywiania się. Wcale nie musimy stosować drastycznych diet odchudzających. Wystarczy, że będziemy zwracać baczną uwagę na to, co wkładamy na talerze. Ważne jest, żeby zadbać o zachowanie równowagi między kwasami a zasadami. Jeżeli ktoś uważał na lekcjach chemii powinien bowiem wiedzieć, że reakcja między zasadami a kwasami prowadzi do zobojętnienia, co jest niezwykle korzystne dla naszego organizmu. Czyli zasady mogą zmniejszać negatywne działanie kwasów, pod warunkiem, gdy będziemy spożywać dostateczną ich ilość.

Źródła kwasów

Nasz organizm będzie otrzymywał kwasy (albo też zwiększy się ich wydzielanie), gdy będzie „karmiony” między innymi: drobiem, dziczyzną, kiełbasą, słoniną, suchymi warzywami strączkowymi, orzeszkami ziemnymi, octem, gazowanymi napojami, cukrem, słodkimi wypiekami, alkoholem, kawą czy kwaśnymi herbatami.

Źródła zasad

Jeżeli chcemy zobojętnić działanie kwasów, wówczas należy sięgać po: ziemniaki, śmietanę, owoce (włącznie z owocami mrożonymi i owocami suszonymi), grzyby, soję, herbaty ziołowe, warzywa liściaste.

Złote rady

Jednak to nie wszystkie zasady prawidłowego odżywiania się, które zapobiega pojawieniu się cellulitu. Trzeba wiedzieć, że zmiany w układaniu swojego nowego menu powinny być stosowane przez całe życie. W innym wypadku wcale nie uporamy się z cellulitem ani nie zapobiegniemy problemowi. Gdy pofolgujemy sobie przez dłuższy czas, nasze wszelkie starania pójdą na marne.

Warto zrezygnować ze spożywania słodyczy (można je stopniowo ograniczać). Jest to źródło pustych kalorii, które poza dodatkowymi kilogramami nic nie wnoszą. Niezwykle ważne jest również ograniczenie ilości wypijanej kawy. Jest to istotne, gdyż kawa pobudza apetyt (co może skończyć się na dodatkowych kilogramach), a ponadto sprzyja wydzielaniu się kortyzolu, który może powodować odkładanie się tkanki tłuszczowej, co tylko przyspiesza pojawienie się cellulitu. Pobudzenie wydzielania kortyzolu może nastąpić również na skutek palenia papierosów. Jeżeli więc chcemy wyeliminować problem cellulitu na zawsze, radziłabym rzucić palenie albo chociaż nieco się ograniczyć.

Równie ważne jest zrezygnowanie z soli. Choć wiele kobiet uwielbia wszystkie potrawy nią doprawiać, niestety nie wpływa ona korzystnie na naszą skórę. Wszystkie panie powinny przecież wiedzieć, że sól sprzyja zatrzymywaniu wody w organizmie, powodując obrzęki. A do czego one doprowadzają? Gdy ktoś uważnie przeczytał poprzedni post doskonale wie, że są jednym z ogniw łańcucha prowadzącego do cellulitu. Nie oznacza to jednak, że musimy jeść „bezsmakowe” potrawy. Zamiast soli możemy stosować bazylię, tymianek, majeranek.

Warto swoją dietę wzbogacić w kwasy nienasycone. Przyczyniają się one bowiem do poprawienia metabolizmu, a tym samym do redukcji tkanki tłuszczowej. Kwasy omega, bo oni mowa, można znaleźć między innymi w rybach, orzechach czy roślinnych olejach.

Bardzo ważne jest wypijanie odpowiedniej ilość płynów, które wypłuczą wszelkie toksyny z naszego organizmu. Warto wspomóc się zieloną herbatą (która stanowi źródło antyoksydantów), przyczyniającą się do poprawy przemiany materii. Wskazana jest również niegazowana woda mineralna z niską zawartością sodu.

Pamiętajmy, że sama dieta nie wystarczy. Ważne jest również regularne poddawanie się aktywności fizycznej. Ruch nie tylko nas odchudzi, ale i uelastyczni oraz ujędrni ciało.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *