Ćwiczenia na cellulit

Ćwiczenia na cellulit to najlepsza metoda by rzeczywiście trwale i skutecznie pozbyć się pomarańczowej skórki. Właściwie bez odpowiednio dobranej aktywności fizycznej jest to zupełnie niemożliwe. Nawet najlepszy krem na cellulit nie zdziała cudów i nie da ci pożądanych rezultatów jeśli po prostu nie będziesz się odpowiednio dużo ruszać. Jakie ćwiczenia są najskuteczniejsze w zwalczaniu cellulitu? Przeczytaj nasz poradnik i wybierz coś dla siebie!

Cellulit to problem dziś niemal każdej kobiety. Już od dawna wiadomo, że kwestia ta nie dotyczy tylko kobiet dojrzałych i otyłych. Pomarańczowa skórka może zagościć na udach i pośladkach nawet nastolatki, która ma perfekcyjną figurę. Wiadomo na przykład że cellulit to najczęściej spotykana przypadłość estetyczna jaka trafia się modelkom, nawet tym pracującym na najwięcej wartych kontraktach. Cóż, można powiedzieć, że taka nasza kobieca uroda, a można tez po prostu działać i pracować nad swoim ciałem tak, by mieć powody do zadowolenia z jego jakości.

Super program walki z cellulitem

Jeśli naprawdę trwale i skutecznie chcesz pozbyć się cellulitu musisz pamiętać o tym, by realizować trzy rzeczy. Punkt pierwszy to odpowiednio zbilansowana, zdrowa dieta. Drugi punkt to pielęgnacja ciała, której podstawę stanowi dobrej jakości krem na cellulit. Trzeci punkt to odpowiednio dobrana dawka aktywności fizycznej, jaka pozwoli ci spalić nadmiar tkanki tłuszczowej i wymodelować sylwetkę oraz poprawić sprężystość i jędrność skóry. Poniżej dowiesz sie, jakie ćwiczenia na cellulit są najskuteczniejsze.

Dlaczego aktywność fizyczna jest taka ważna w walce z cellulitem?

Bez aktywności fizycznej nie da się pokonać cellulitu, w dodatku siedzący tryb życia jest czynnikiem sprzyjającym powstawaniu pomarańczowej skórki. Przede wszystkim sport sprawia, że łatwiej ci utrzymać prawidłową masę ciała, a to oznacza mniejsze pole do popisu dla cellulitu. Poza tym treningi to więcej tkanki mięśniowej a mniej tkanki tłuszczowej, jaka ulega spalaniu. dodajmy do tego też fakt, że trenując poprawiasz krążenie krwi i limfy w ciele, a problemy związane z tymi kwestiami odpowiadają także za niektóre typy cellulitu. Teraz już wiesz, że ćwiczenia na cellulit to fundament. Jakie wybrać?

Najlepsze ćwiczenia na cellulit w domu

Nie musisz mieć abonamentu do najdroższego klub fitness, by pozbyć się cellulitu. W treningach najważniejsza jest regularność i systematyczność. Oczywiście nie oznacza to, że nie warto zaopatrzyć się w sprzęty do domowych ćwiczeń na cellulit, jakie zwiększą efektywność treningu. W co warto zainwestować? Dobrym wyborem jest elastyczna taśma, która pozwala wykonać trening z obciążeniem modelujący właściwie wszystkie części ciała. Poza tym jeśli chcesz się pozbyć uporczywego cellulitu na pośladkach i udach wybierz obciążniki na nogi, które możesz do nich przymocować za pomocą rzepów. Dzięki temu nawet zwykłe ćwiczenia na cellulit takie jak nożyce pionowe i poziome nabiorą nowego wymiaru i będą dla mięśni większym wysiłkiem, przez co proces spalania tkanki tłuszczowej będzie przebiegał szybciej. Domowe ćwiczenia na cellulit warto też wykonywać z użyciem skakanki, ktora zapewnia solidny trening aerobowy.

Ćwiczenia na cellulit na siłowni

Jesli zainwestujesz w karnet na siłownię możesz sobie zapewnić naprawdę kompleksowy trening na cellulit. Jak go zaprojektować? Pamiętaj o połączeniu elementów treningu aerobowego i treningu siłowego. Ten pierwszy wykonasz na różnego rodzaju maszynach takich jak bieżnia, wiosła, stepper czy rower stacjonarny. Jeśli chcesz spalić tkankę tłuszczową najlepszy będzie trwający około pół godziny trening interwałowy. Następnie możesz przejść do ćwiczeń z obciążeniem. Na siłowni możesz do tego wykorzystać tak zwane wolne ciężary czyli sztangi i hantle lub maszyny treningowe. wiele kobiet unika wolnych ciężarów – zupełnie niepotrzebnie. Na przykład przysiady i wypady ze sztanga to znakomity sposób, by wymodelować tylną i wewnętrzną stronę ud oraz poprawić wygląd pośladków i zminimalizować na nich skórkę pomarańczową. Poza tym warto też trenować na maszynach różnego rodzaju unoszenia i wypchnięcia nóg. Nawet jeśli twoim głównym celem są ćwiczenia na cellulit pamiętaj, że nalezy rozwijać sylwetkę wszechstronnie i harmonijnie, nie pomijaj więc na przykład ćwiczeń na ramiona i klatkę piersiową, choć tam nie masz cellulitu. im bardziej harmonijnie będzie zbudowana sylwetka, tym lepiej. Pamiętaj, że brak cellulitu nie jest jedynym wyznacznikiem atrakcyjności sylwetki i ciała.

Inne ćwiczenia na cellulit

Jesli chcesz pozbyć się cellulitu, nie musisz ograniczać się do siłowni i treningów w domu. Bardzo dobrze sprawdzają się na przykład wszelkiego typu aktywności w wodzie. Może to być zwykłe pływanie na basenie lub bardziej specjalistyczne zajęcia jak na przykład aqua aerobik czy aqua spinning, a więc pedałowanie na rowerach przymocowanych do dna basenu i zanurzonych w wodzie. Dobrze sprawdza się też jogging i marszo biegi.

To, że cellulit jest uporczywą dolegliwością związaną z osłabieniem tkanki łącznej, nie trzeba mówić żadnej kobiecie, która od dawna próbuje się uporać z tym defektem. A walka z cellulitem w wielu przypadkach przypomina walkę z wiatrakami. Gdy już jesteśmy na dobrej drodze i skórka pomarańczowa redukuje się, pojawia się czynnik, który sprawia, że nasze dotychczasowe wysiłki idą na marne. Dlatego tak ważne jest działanie na wielu kierunkach, w tym praktykowanie aktywności fizycznej. Ale czy to wystarczy, by pokonać cellulit?

Skąd się bierze cellulit?

By móc odpowiedzieć na pytanie, czy ruch ma szansę na to, by zlikwidować skórkę pomarańczową, trzeba poznać przyczyny cellulitu. A tych jest kilka, na czele z zawirowaniami hormonalnymi i związanym z tym zwiększeniem szczelności naczyń krwionośnych i limfatycznych. W rezultacie dochodzi do powstawania grudek i nierówności, które spowodowane są obrzękami i uciskaniem komórek tłuszczowych.

Warto jednak wiedzieć, że nie tylko estrogeny ponoszą odpowiedzialność za tworzenie się grudek i nierówności. Również prowadzony przez nas tryb życia, w tym brak aktywności fizycznej skutkuje pogorszeniem i pogłębieniem się problemów skóry. Siedząca praca, brak ruchu w domu, spędzanie czasu przed telewizorem sprawia, że skóra traci elastyczność, a dodatkowo zaburzone zostaje krążenie. W efekcie czego z komórek tłuszczowych nie są „odbierane” zbędne produkty przemiany materii, a i są gorzej odżywione.

Jak ćwiczyć by zredukować cellulit?

Wiemy już, że aktywność fizyczna ma ogromne znaczenie w walce ze skórką pomarańczową, bowiem siedzący tryb życia sprzyja powstawaniu cellulitu. Warto jednak wiedzieć jak ćwiczyć, by walka z cellulitem była jeszcze bardziej efektywna.

Przede wszystkim trzeba sobie uświadomić fakt, że tylko systematyczność pozwoli nam na redukcję widoczności skórki pomarańczowej. Koniecznością jest trening regularny. Myli się ten, kto myślał, że wystarczy kilkugodzinny trening raz w tygodniu, by pokonać cellulit. Skórka pomarańczowa nie lubi systematyczności, dlatego też zalecany jest trening trzy razy w tygodniu, trwający od 40 do 60 minut.

A jakie ćwiczenia są najbardziej polecane? Najlepsze efekty można osiągnąć, stosując ćwiczenia aerobowe, czyli takie które wpływają na przyspieszenie procesów spalania tłuszczu. Szczególnie polecana jest jazda na rowerze (sama jestem jej zwolenniczką, ponieważ wiem, jakie efekty może przynieść), pływanie (dla urozmaicenia polecam aqua aerobik), jogging, marszobiegi. Dobre efekty przynosi również bieżnia czy nawet skakanie na skakance oraz hula-hop.

Czy aktywność fizyczna wystarczy?

Ale czy aktywność fizyczna jest wystarczającą metodą, która pozwoli na to, by likwidacja cellulitu zakończyła się sukcesem?

Ruch jest niezwykle pomocny, bowiem celuje zarówno w przyczyny, jak i objawy osłabienia tkanki łącznej. Oznacza to, że walka z cellulitem bez aktywności fizycznej nie jest możliwa. Aczkolwiek trzeba mieć świadomość, że nie powinna jednak ograniczać się wyłącznie do ćwiczeń.

Jeśli zależy nam na tym, by pokonać cellulit szybciej i na zawsze, trzeba działać na kilku płaszczyznach jednocześnie, nie rezygnując jednocześnie z aktywności fizycznej.

Jak wspomóc ćwiczenia na cellulit?

By mieć pewność, że cellulit zlikwidujemy szybciej, warto nie ograniczać się do jednej metody. Ba, jest to nawet niewskazane. Tylko stosowanie kilku metod jednocześnie będzie w stanie przynieść oczekiwane efekty. Ich działanie bowiem wzajemnie się uzupełnia.

W pierwszej kolejności należy „wziąć pod lupę” swoje dotychczasowe nawyki żywieniowe. Jeśli w diecie znajduje się za dużo produktów z białej mąki, fast-foodów i słodyczy, trzeba je weliminować. Również kawa nie jest wskazana, dlatego też trzeba ograniczyć ją do dwóch filiżanek dziennie. Sól to kolejny czynnik działający na korzyść cellulitu, bowiem zatrzymuje wodę w tkankach, sprzyjając powstawaniu obrzęków.

Warto sięgnąć również po odpowiednie kosmetyki antycellulitowe. Przy wyborze należy kierować się nie ceną, lecz składem. Istotne znaczenie mają dla nas substancje usprawniające krążenie oraz uszczelniające naczynia krwionośne i limfatyczne. Dobrze, jeśli znajdą się substancje przyspieszające spalanie tłuszczu. W tym miejscu polecam Revitol Cellulite – krem, który jest numerem jeden z wielu rankingach kosmetyków na cellulit. To musi oznaczać tylko jedno – jego skuteczność musi być wysoka, co zresztą potwierdzają pozytywne opinie na temat produktu.

Ze stosowaniem kosmetyków nieodłącznie wiążą się masaże. Masowanie skóry, jeszcze przed nałożeniem preparatu przynosi niemałe korzyści. Regularny masaż poprawia krążenie, przyczyniając się do zwiększenia zdolności wchłaniania przez skórę dobroczynnych substancji. Ważne jest, by masowanie skóry kontynuować przy aplikowaniu specyfiku. Dzięki temu takie działanie przyniesie jeszcze lepsze efekty.

Ćwiczenia na cellulit można wspomóc zastosowaniem specjalnego urządzenia laserowego. Laser na cellulit okazuje się doskonałym uzupełnieniem ćwiczeń. Stosowany wraz z odpowiednimi kosmetykami (dołączone są do zestawu), potrafi zdziałać cuda. Jego minusem jest cena, aczkolwiek biorąc pod uwagę koszt zabiegów w gabinetach kosmetycznych, staje się ona korzystniejsza i przystępna.

Z pewnością większość z nas prowadzi siedzący tryb życia. Mało tego objadamy się słodkościami ( zamiast owoców), a z psem najchętniej wychodziłybyśmy sporadycznie. Zachowując się właśnie w taki sposób mamy szanse, ze na naszym ciele pojawi się cellulit. Taki nieestetyczny problem najbardziej widoczny jest w letnim czasie, gdy nosimy króciutkie spódniczki, albo skąpe bikini. Liczne kobiety wiele by oddały, by w tym okresie nie mieć na ciele „pomarańczowej skórki”. Ale taki defekt jest bardzo trudno usunąć; ponadto pozbycie się go wymaga wielu wyrzeczeń i poświęcenia czasu. Jest wielesposobów na cellulit. Jedne kobiety stosują dietę na pozbycie się „pomarańczowej skórki”, ćwiczenia, a inne smarują się kremami. A ja mówię wam: „zwalcz cellulit w wodzie”!

Dlaczego pojawia się cellulit?

Dla wielu kobiet cellulit, znany jest raczej pod pojęciem pomarańczowa skórka. Jest to przypadłość zdecydowanie częściej przytrafiająca się paniom. Ale panowie też mają ten problem. Ten defekt to istotnie nierównomierne nagromadzenie się tkanki tłuszczowej, ale także wody i pozostałych produktów metabolizmu. Taka sytuacja sprzyja powstawaniu obrzęków, które zakłócają normalne funkcjonowanie pozostałych tkanek oraz krążenia krwi oraz limfy. Niestety, bardzo często takie procesy pogłębiają się, a skóra staje się powolutku gąbczasta, ma nierówności, w postaci licznych grudek. „Pomarańczowa skórka” najczęściej lokalizuje się na udach, pośladkach, brzuchu oraz na karku i przedramionach.

Co jest zatem przyczyną tworzenia się cellulitu? Otóż ten problem wynika głównie z zaburzeń hormonalnych – ujawniających się w czasie dojrzewania, w czasie ciąży. Ale to nie wszystkie przyczyny cellulitu. Okazuje się bowiem, że w bardzo licznych przypadkach ma on podłoże genetyczne , a zatem jeśli nasza mama miała te przypadłość, to nie jest wykluczone, że i my będziemy miały ten sam problem. Ale czasem „pomarańczową skórę” powoduje przyjmowanie doustnej antykoncepcji. Żeńskie hormony sprzyjają ,rozrostowi tkanki tłuszczowej, a powiększone komórki znacznie utrudniają przepływ krwi, a to z kolei przyczynia się do tworzenia mikroobrzęków tkanki łącznej. Krążenie limfatyczne oraz tlen dostarczany do komórek tłuszczowych staje się powodem pojawienia się „pomarańczowej skórki”. Na początku jest to cellulit wodny ( obrzękowy), a później niestety tłuszczowy.

A zatem, by spowolnić rozwój cellulitu, bądź zmniejszyć jego widoczność warto zadbać o swój tryb życia.

Na cellulit pływanie!

Jeżeli zatem „pomarańczowa skórka” początek bierze z utrudnionego krążenia. A zatem, by pozbyć się cellulitu warto zwalczyć te właśnie przyczynę. Niewątpliwie pomocna może okazać się aktywność fizyczna wszelkiego rodzaju, a w szczególności ta aerobowa. Dlaczego taka? Otóż ćwiczenia – zwłaszcza wykonywane w wodzie – mogą zwalczyć skutecznie nasz cellulit. Dzięki takiej aktywności nasze krążenie z pewnością usprawni układ krążenia oraz pobudzi do pracy limfę. A zatem drogie panie na basen – popływać!

Powiedzmy jeszcze raz: dobrym sposobem na zwalczenie cellulitu jest właśnie pływanie. Dlaczego? Bowiem jest to dyscyplina zaliczana do ćwiczeń aerobowych, które jak wspomniano likwidują zgromadzony w tkankach tłuszcz i rozbijają go. A zatem aquaerobic będzie działał chłodząco ( pomarańczowa skórka nie lubi zimna, wręcz przeciwnie – ciepło), a ponadto będzie masował partie naszego ciała. Odpowiednio dobrane ćwiczenia w wodzie są mało męczące .

Ponadto samo pływanie doskonale wymodeluje nasza sylwetkę, będziemy zgrabniej wyglądać.

Pływanie na cellulit, tak, ale trzeba jeszcze czegoś!

Większość z zabiegów poprawiających krążenie jednocześnie powoduje ujędrnienie skóry, bowiem przyspieszony przepływ krwi stwarza możliwość dostarczenia zwiększonych ilości składników odżywczych. Dzięki dostarczonym składnikom wszystkie wiązania kolagenowe znacznie szybciej regenerują się, a to z kolei sprawia, że „pomarańczowa skórka” jest mniej widoczna. Stara tkanka, ulegająca zwłóknieniu z czasem jest „wymieniana” na nową i zdrową.

Warto wiedzieć, żepływanie samo nie wystarczy, by cellulit został pokonany. Warto do ćwiczeń w wodzie dodać dobroczynnemasaże. To one także wpływają poprawę krążenia krwi w organizmie. Masaże można wykonywać na różne sposoby – w domu można wykonywać poprzez uciskania, bądź masowanie specjalnymi szorstkimi rękawicami.Takie masaże nabiorą mocy, gdy przed rozpoczęciem ucisków nałożymy na ciało krem na cellulit.

Ponadto warto pamiętać o tym, by zadbać o właściwą dietę. Bowiem jeśli będziemy wykonywać ćwiczenia w wodzie, ale będziemy objadać się, to walka z cellulitem będzie nieudolna. Ponadto warto zmienić swe niezdrowe nawyki żywieniowe, jak też należy wykonywać specjalne zabiegi u kosmetyczki, jak też te proste zabiegi w domu (smarowanie kremami antycellulitowymi). Dopiero wszystkie wymienione elementy z gimnastyką w wodzie na czele dadzą nam wspaniale rezultaty! Ciało bez cellulitu!


Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *