Lecytyna na cellulit

Redukcja skórki pomarańczowej może być sporym wyzwaniem. Szczególnie wtedy, jeśli nie zdajemy sobie sprawy z tego, jakie są przyczyny powstawania tego defektu tkanki łącznej. Tymczasem wystarczy się im przyjrzeć, by wiedzieć, jakie metody zastosować, co zmienić w swoim postępowaniu, by cellulit zniknął. I jedną z takich zmian powinien być codzienny jadłospis. Dlaczego zmiana menu jest ważna? I w jaki sposób należy je zmodyfikować?

Dieta a powstawanie cellulitu

Choć główną przyczyną cellulitu są estrogeny i cały problem z osłabieniem tkanki łącznej zaczyna się właśnie od hormonów, to jednak nasze nieprawidłowe postępowanie nie może być usprawiedliwione. Choć cellulit powstaje na skutek obrzęków związanych ze zwiększeniem przepuszczalności naczyń krwionośnych, a co za tym idzie zwiększaniem się objętości komórek tłuszczowych, również nasz sposób życia jest temu winny. Ponieważ większość z nas żyje w pośpiechu, gdzie brakuje czasu na jedzenie, zwykle sięgamy po „byle co”. Tymczasem zła dieta ma ogromne znaczenie w powstawaniu skórki pomarańczowej.

Chodzi przede wszystkim o to, że nieregularne pory spożywania posiłków, zjadanie fast-foodów, tuczących przekąsek, to czynniki, które sprzyjają zaparciom, a to z kolei daje „grunt” pod powstawanie skórki pomarańczowej.

Jeśli więc chcemy wyeliminować cellulit, trzeba w pierwszej kolejności zmodyfikować swój sposób odżywiania się.

Substancje wspomagające walkę z cellulitem

O tym, że dieta antycellulitowa jest jedną z metod przyczyniających się do zredukowania skórki pomarańczowej powinna wiedzieć każda kobieta. O tym, że kawa, słodycze, fast-foody, sól – to produkty, które powinny zostać bezwzględnie wyeliminowane, także panie powinny pamiętać.

Ale jak się okazuje to jednak nie wszystko. W diecie antycellulitowej powinny znaleźć się dodatkowe ważne substancje, z których niemałe znaczenie ma lecytyna.

Jak działa lecytyna?

W walce z cellulitem niemałe znaczenie ma lecytyna. Jest to substancja, którą otrzymuje się z lecytyny sojowej. Swoją popularność zyskała przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych oraz Brazylii jako jeden ze środków wspomagających szybsze spalanie tłuszczu oraz wygładzających skórę. A to znaczy, że do redukcji cellulitu nadaje się doskonale.

Warto wiedzieć, że dobroczynne działanie lecytyny opiera się na regenerowaniu tkanek. Przyczynia się do ich odbudowania, wypełniając je. Ma także właściwości nawadniające, dzięki czemu jest pomocna w przywracaniu skórze elastyczności i sprężystości.

Gdzie szukać lecytyny?

Okazuje się, że jej źródłem są produkty spożywcze takie jak: produkty sojowe, pomidory, jajka, szpinak, orzeszki ziemne.

Warto także wiedzieć, że lecytynę można wykorzystać także w inny sposób, poddając się zabiegom domowym i kosmetycznym.

Dobre efekty może przynieść peeling cukrowy. By go przygotować należy połączyć ze sobą: 60g cukru trzcinowego (w ostateczności może być zwykły), 34 g ekstraktu z alg, 3,5 g lecytyny HLB 4, 2,5 g peg 7. Tak otrzymany preparat należy nałożyć na skórę, wykonać masaż, a następnie produkt spłukać.

Jeśli zaś chodzi o zabiegi kosmetyczne, lecytynę wykorzystuje się jak jeden ze składników dobroczynnego koktajlu odżywczego w mezoterapii bezigłowej, jak i igłowej. Jeżeli zabiegi mają wykazać się skutecznością, muszą być powtarzane regularnie co kilkanaście dni. Najlepiej, jeśli wykonamy całą jedną serię, czyli 5-8 zabiegów (ich liczba w dużej mierze zależy od tego, jak bardzo zaawansowany jest cellulit).

Jak wspomóc działanie lecytyny?

Okazuje się, że lecytyna dostarczana do organizmu zarówno w formie produktów spożywczych, jak i zabiegów jest bardzo pomocna jeśli chodzi o likwidację cellulitu. Ale by osiągnąć dużo lepsze efekty, warto wspomóc jej działanie, chociażby poprzez aktywność fizyczną.

Nie od dziś wiadomo, że ćwiczenia przyczyniają się do usprawnienia krążenia oraz przyspieszenia spalania tłuszczu. Dzięki temu skóra staje się bardziej elastyczna, a co za tym idzie – bardziej odporna na pojawienie się skórki pomarańczowej. Jeśli chodzi o konkretne ćwiczenia – nie ma tutaj konkretnych wytycznych. Można więc kierować się zasadą, że każdy ćwiczy tak, jak lubi. Najważniejsze jest to, by ćwiczyć regularnie – najlepiej trzy razy w tygodniu, przez 40-60 minut.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *